Dunántúli Kis- és Középvállalkozók szakmai blogja
A vállalkozók pihenőszobája

Szegmentáció alapú hírlevelezés

2019-05-20
Szegmentáció alapú hírlevelezés

Az online marketing számos olyan eszközzel rendelkezik, amivel meg lehet fogni az érdeklődők figyelmét. Vannak hatékonyak és kevésbé eredményesek. A legtöbben az utóbbiba sorolják a hírlevelezést, pedig ez nem így van. A hírlevél egy nagyon jó alap a szolgáltató és a felhasználó közötti rendszeres kapcsolatra, csak okosan kell megtervezni és kivitelezni.

A hírlevelezés alapja a szegmentáció

A hírlevelezés nem könnyű feladat, mert az emberek többsége nagyon sok spam levelet kap, éppen ezért a hírlevelek nem olyan vonzóak számukra. Sokan csak egy újabb érdektelen levélnek gondolják, amit majd úgyis ki kell törölni. A legjobb megoldás az, ha elérjük, hogy saját maga iratkozzon fel, és érdekelt a hírlevél elolvasásában.

A forgalomnövelés elérése hírlevelezéssel nem kis munka. Nem szabad vásárolni több száz fős e-mail listát, hiszen az e-mail címek tulajdonosai nem is ismerik a vállalkozást, és abszolút nem relevánsak. Olyan listát kell építeni, amire az ügyfelek saját maguk iratkoznak fel. Fontos figyelembe venni a demográfiai adatokat, a földrajzi elhelyezkedést, és érdemes vezetni, hogy mennyire aktív a vállalkozás szempontjából. Például egy adott feliratkozó rendszeresen vásárol-e, vagy csak passzívan olvassa a hírleveleket. Érdemes olyan levelező szoftvert választani, ami visszajelzést ad arról is, hogy ki nyitotta meg a kiküldött anyagokat, illetve ki mire kattintott rá. Ezekből az adatokból nagyon jó visszajelzés készíthető és általuk sokkal jobb hírlevelek küldhetőek az ügyfelek felé is. Hasznos hírlevélküldő szoftverek: Sales Autopilot, Active Campaign, MailChimp, HubSpot. A szegmentáció alapján akár havi szinten több hírlevelet is érdemes létrehozni, és célzottan kiküldeni az egyes feliratkozóknak.

Amennyiben van lehetőség rá, érdemes a feliratkozáskor egy listát felajánlani a felhasználóknak, hogy milyen témájú és gyakoriságú leveleket szeretnének kapni. Így tovább szegmentálhatóak a feliratkozók, és hatékonyabb lesz az egész marketing stratégia. Ilyenek lehetnek például: havi akciók, újdonságok, általános hírlevél.

Címkék

Forgalomnövelés