
Ha szóba kerülnek a számítógépes játékokkal foglalkozó magazinok, akkor egyből mindenki a modern változatokra gondol. Vajon melyek voltak az elsők? Annakidején is ugyanolyan volt a felépítésük, mint most? És egyáltalán mióta vannak Magyarországon gamer újságok? A kérdéseket még hosszasan lehetne sorolni, amikre persze vannak válaszok is. A legelső ilyen magazin az 1987-ben megjelenő Spectrum Világ volt, majd nem sokkal később jött a Commodore Világ, utána pedig a még ma is létező 576 KByte, PC Guru és GameStar folytatta a sort.
Tartalom és kinézet
A helyzet az, hogy a legtöbb gamer magazin nagy utat járt be a magyar piacon, míg végül elnyerték a mai formájukat. Érthető módon a technológiai változások nagy hatást gyakoroltak rájuk. Ennek ellenére mégis sok hasonlóság figyelhető meg a régi és az új változatok között. Már régen is a játéktesztekre, játékbemutatókra, illetve az ezekkel kapcsolatos hírekre specializálódtak. Eleinte viszont a cikkek a már korábban megjelent játékokról szóltak, a jövőbeli fejlesztések kevesebb szerepet kaptak a tartalomban.
Az első játéktesztek
A gamer magazinokban szereplő tesztek ismertették a játékok történetét, a játékosok feladatait és persze a grafikai megjelenésről is tartalmaztak információkat. Többek között azt is részletesen bemutatták, hogy a gamer milyen játékmenetre, hangokra, karakterekre számíthat. Ami a terjedelmet illeti, voltak olyan írások, amik csak egy oldalt tettek ki, míg mások 5-6 oldalnyi helyet is elfoglaltak. Ez legfőképpen annak a függvénye volt, hogy melyik programról volt szó. A leírások végén egy értékelő doboz is szerepelt, ahol a tesztelők számmal jelezték, hogy 10-es vagy 5-ös skálán hányasra értékelték a játékokat. Bizonyos újságokban egy ún. “végigjátszás” rovat is volt, ahol ismertetésre kerültek a játékok kulcsmomentumai.