Dunántúli Kis- és Középvállalkozók szakmai blogja
A vállalkozók pihenőszobája

A látogatottság növelésének buktatói

2019-05-24
A látogatottság növelésének buktatói

Manapság nem is lehet kérdés, hogy a kis- és középvállalkozásoknak be kell-e építeniük a szakszerű keresőoptimalizálást az alkalmazott marketingstratégiájukba. Az elmúlt évek tapasztalatai egyértelművé tették, hogy a weblapok látogatottságnövelésének egyik legfontosabb eszköze a kulcsszavakra optimalizált tartalomgyártás, amit már a weboldal készítéskor szem előtt kell tartani.

Nem megfelelő kulcsszavak alkalmazása

Az, hogy az optimalizált szövegírás meghozza-e a várva várt eredményt, vagy sem, nagymértékben függ a kulcsszavak kiválasztásán és alkalmazásán. Sok vállalkozó már akkor elbukik, amikor össze kell állítani a kulcsszótervet, és fogalmuk sincs, hogyan álljanak neki a feladatnak. Ilyenkor érdemes felvenni a kapcsolatot egy keresőoptimalizálási szakemberrel, aki segítséget tud nyújtani a megfelelő szavak, szóösszetételek kiválasztásában. Ezek után már csak azt kell megtervezni, hogy a kulcsszavak milyen sűrűségben kerüljenek alkalmazásra a szövegekben a weboldal készítés során.

Nehezen érthető szövegek a weboldalon

Amennyiben túl sok kulcsszó kerül a tartalomba, akkor könnyen előfordulhat, hogy a honlapra kerülő szövegeket, blogbejegyzéseket nehezen értik meg az olvasók, és a termékek, szolgáltatások alapos szemrevételezése nélkül gyorsan tovább kattintanak. Az optimalizált szövegírás egyik legfontosabb kérdése, hogy a releváns kifejezések milyen sűrűségben szerepeljenek a tartalomban. A keresőoptimalizálási szakemberek általában százalékos értékben szokták megadni az ideális arányt, ami azt jelenti, hogy a szövegek hosszúságának növekedésévél a kulcsszavak számának is nőnie kell. Ellenkező esetben a Google előnytelen helyre sorolja a weboldalt, a látogatók pedig nehezen találnak rá az internet útvesztőjében.

Címkék

Optimalizált szövegírás